Terug naar overzicht

Wat is een inactiviteitsmelding?

Een inactiviteitsmelding of ook wel welzijnsmelding wordt gemaakt als er gedurende een bepaalde periode geen activiteit is waargenomen in de woning. Die periode wordt vooraf ingesteld. Het is een waakfunctie die u uit kunt zetten. Bijvoorbeeld als u een langere tijd niet thuis bent. Zo voorkomt u onnodige meldingen. 

Welzijnsmeldingen geven doorgaans 1 x per dag een melding als er geen activiteit geregistreerd is. Zie video. Wij leveren ook oplossingen die veel sneller en preciezer registreren dat er iets niet klopt in huis. 

De meldcentrale kan dan verschillende acties ondernemen. Bij een inactiviteit van iemand die aan huis gebonden is wordt eerst met een spreekverbinding gecontroleerd of er contact mogelijk is met de gebruiker. Als dat niet lukt worden contactpersonen zoals buren gevraagd een kijkje te gaan nemen. 

Bent u geïnteresseerd in inactiviteitsmelding? Neem dan contact op met onze helpdesk: 040 258 01 55.